Emmaboda Syförenings klassiska årsmöte med tillhörande julbord och strippshow

Kunde varit min lördagkväll, men nej vilken otur jag har. Jag kom nyligen hem från Hovet där Turbonegro var förband åt Marilyn Manson, det trodde ni väl inte om mig? Nej, inte jag heller. Faktiskt. För att göra en lång historia kort så var biljetterna jag och min pappa använde egentligen tänkta att användas av min syster och någon av hennes kompisar, men så blev det inte. Istället för att kasta pengarna i sjön så åkte vi dit och tittade på showen, det är ändå rätt gediget med konserter.
Innan konserten kunde jag känna spänningen, precis som om det vore några band jag ville se. Jag fick känslan av att det satt i väggarna, med tanke på alla band och artister som spelat där genom åren. Det var rätt kul att se all hysteri utifrån, annars är man alltid själv den som nojar sig, ska stå längst fram, se bäst, inte dö och samtidigt se bra ut. Galet.  
Konserterna var väl helt okej, Marilyn Manson hade roligare scenshow än Turbonegro. Ljudet var som alltid i Hovet, lite grumligt. Hellre på konsert än hemma degandes framför datorn, så jag klagar inte. Nu har man sett Marilyn Manson och jag kan njuta av hur många som skulle vilja vara i mitt ställe. Turbonegro bryr jag mig egentligen inte om, de har jag haft möjlighet att se på Hultsfred, men jag har inte orkat. De var bra i alla fall! Tack alla konstiga människor jag kunnat småle för mig själv åt! Ni kan garva åt mig med.




Lite respekt i någons ögon kanske (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback