Something filled up my heart with nothing

Arcade Fire. Igår. Annexet. Underbart. Ni som var där håller nog med. Jag hade sällskap av Stocke under kvällen, han är snäll. Sen träffade jag lite annat folk också. Vi kom dit runt 16.00, men satt utomhus och köade allt som allt  en och en halvtimma. Det var soft med tanke på de platserna vi fick längst fram, lite till höger om scenen. Förbandet var lite segt, men jag var trött, hade nog gillat de mer om jag var pigg.
Inte förrän Arcade Fire kom ut på scenen fattade jag vad jag egentligen gjorde där, då blev jag genast pigg! Jag var nog för glad för att komma ihåg öppninglåten? Jag kommer ihåg vissa delar och låtar av konserten starkare än andra. Jag kommer speciellt ihåg Wake up när hela publiken står och skriker, fan vad härligt det var! Jag tror det var ett extranummer. Och så kommer jag ihåg hur jag nästan dog då de spelade Tunnels, blev knäsvag och blev nästan tårögd. Och övergången från Tunnels till Power Out. Precis som med Tunnels var det innan det gick av scenen första gången och avslutade med mina favoritlåt med dem, Rebellion (lies). Okej, okej, jag är galet mer såld på Funeral än Neon Bible.
Jag nuddade Win!
Den här konserten slår det mesta jag sett, kanske till och med allt sett. Jag kan nog stå för att det här var bästa konserten i år.



 
fler bilder kommer snart
http://whatyouwill.bilddagboken.se/

Kommentarer
Postat av: Elina

Första låten var Black Mirror! Och Tunnel var bäst, det var så vackert. Jag älskar arcade fire! Åååååhhh.

Postat av: Niklas C

Ska du på några andra konserter nu i vinter...är ju en del sevärt även framöver! Jag tycker nog att Rebellion (lies) ändå var bäst, det är 2000-talets bästa låt.....jag längtar tills nästa gång de kommer hit.

2007-11-08 @ 08:57:00
URL: http://www.niklascederlof.blogg.se
Postat av: Elina

jag stod typ.. mitten tredje-sjunde raden (åkte fram och tillbaka som en vante) och avslutade som sagt så långt ut som möjligt på höger sida, där inga stod :P (jag känner att bloggen inte är något vidare bra ställe att kommunicera på) men men, var stod du?

2007-11-09 @ 22:03:58
URL: http://elinani.blogg.se
Postat av: Jonatan

Arcade fire är bra :)

2007-12-05 @ 21:12:17
URL: http://koksilasten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback