1408

Var på bio idag med min rosahåriga syster och med mor min. Det var längesen sist jag var på bio och jag insåg hur mycket jag älskar att gå på bio. Det är nästintill ultimata nöjet. Inte för att jag tänkt igenom mina åsikter, men för tillfället kan jag stå för det jag säger.
Efter förslag från min sida såg vi filmen 1408, jag hade sett en gigantisk affish på t-baneperrongen vid Fridhemsplan och vem säger nej till en film med John Cusack i huvudrollen? Kollade upp filmen på nätet och den verkade intressant, dock förstörde jag för mig själv när jag såg hur de skapat alla specialeffekter.
Filmen höll vad den lovade, den var läskig, dock är jag lättskrämd. John Cusack spelade bra, men filmen gav ingen bakrundshistoria till karaktärens personlighet. Jag tror det är många som tycker tvärtom, men det beror helt på hur man ser det.
1408 innehöll "två slut" och om den hade slutat efter första slutet hade jag varit otroligt besviken. Men filmen fortsatte. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om andra slutet, det dög väl och var definitivt bättre än det första, men inget att hänga upp på vägen. De kunde förklarat mer.
Filmen var över hela taget bra. Om jag som alla andra ska larva mig med betygsskalor så för den väl 6½ av 10.

image42

Kommentarer
Postat av: Lovisa

obehaglig film alltså...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback