Les parents éloignés que je ne rencontre qu'une fois pas an

Från och med förra inlägget så kommer rubrikerna till mina inlägg vara på franska, detta för att få in franskan i vardagen för mig. Jag måste börja kämpa lite i franskan. Eftersom jag är själv på 1500 personer på franska steg 4 är jag rätt lat och det hamnar verkligen i sista hand, men jag ska rycka upp mig nästa termin! Nästa läsår är jag säker på att jag kommer välja utökat foto b, precis som foto a och franska steg 4. Egentligen har jag inga inviduella val eftersom jag går natur/musik. Men ikväll kände jag att jag även kanske vill läsa ett nytt språk i trean, antingen japanska eller spanska. Det har jag inte känt förrut, jag har mest gått runt och klagat på allt extra jag valt, men nu blir det ändring på det! Vilket tycker ni jag ska välja?
Julafton är nu sedan 35 minuter över. Jag har hunnit med rätt mycket idag. Sovit bort totalt 3h i bilen, besökt diverse släktingar, ätit julmat och julgodis, sett kalle anka, gett bort smycken, fått lite julklappar, pratat samt stickat lite. Imorgon blir det jul och bio med familjen här hemma, det ska bli mys! Tack alla för en fin jul!


Kommentarer
Postat av: Elvira

Om du väljer japanska kan du ju få bra hjälp av linn, men spanskan är nog mer användbart... Varför inte välja tyska, haha! Jag vill inta krossa dina drömmar, men jag är inte säker på att vi får välja foto b, jag har läst att man bara får välja det om man är helestet... men om man får det får du antagligen sällskap av mig! =)

2007-12-26 @ 12:49:04
Postat av: Kajsa

Bra det där med att få in franskan lite mer naturligt. Jag valde också till det men ledsnade på en gång. Men jag fortsatte i två år till ändå för att få poängen på det och en liten grund iaf. Tror att du ska välja spanska då det är lättare att lära oh du får mer nytta av det! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback