Kinematik, hemlagad mat och film

Igår var en väldig bra dag, jag åt ordentligt, pluggade kinematik och såg en Studio Ghibli film, The Cat Returns. Linn lagar verkligen jättegod mat! Till lunch fick jag fullkornsspagetti med hemgjord tomatssås och till förrätt en halv avocado och sallad, tomatsåsen innehöll bland annat kikärtor och soltorkade tomater. Helt vegetariskt! Sen till middag fick jag jasmineris och friterade grönsaker samt friterad fisk och räkor. Om jag någonsin blir vegetarian, ganska osannolikt, så ska Linn bli min personliga kockerska! Jag blir hungrig.
Kanske inte lika intressant, men sen pluggade vi kinematik, en del av fysik a. Vi var duktiga och vi tycker att vi kan allt om acceleration nu. Jag måste plugga fritt fall idag samt matte, har prov nästa vecka. Major buhu.
Och filmen vi såg, The Cat Returns, var urgullig precis som alla andra Studio Ghibli filmer! Den handlade om katter självklart. Dock var moralen otroligt skruvad. Typ rädda katter - det är bra, men ät inte ihjäl dig. Ge inte upp, katter kan prata och det är okej att bli kär i en katt! Rekommenderas ^^

 

image43

Kommentarer
Postat av: Tobias

Svar: hmm, inte så många 6 kanske? bara du uppdaterar regelbundet och inte 10 inlägg samma timme :p

Postat av: Tobias

Svar: ja gör så, blir nog perfekt :)

2007-11-02 @ 11:39:57
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback