You only live a day

En lång dag börjar lida mot sitt slut. Jag är rätt nöjd med dagen faktiskt, fysikprovet gick någorlunda bra och jag inte bara suttit hemma hela kvällen! Loggar nog ut från datorn och går och lägger mig och läsa. Just nu läser jag Kafka on the Shore skriven av Haruki Murakami. Har läst en bok med honom tidigare i år, Norwegian Wood, och jag gillade den. Dock var den på svenska och runt 200 sidor, den här är på engelska i Harry Potter och den Flammande Bägaren size, men ser det som en utmaning (:



Kommentarer
Postat av: Kajsa

Men böcker ska utmana en emellenåt så det är ju bara kul men en ordentlig utmaning sådär! :)

Postat av: miri

Murakami är värdems bästa författare! Ett tips dock, Kafka.. finns utgiven på svenska med om du föredrar att läsa på svenska :)
Väl värd sin tid dock är den, ett sant mästerverk.

2007-11-16 @ 13:42:10
URL: http://bookofmiri.blogg.se
Postat av: Jonatan

Kafka on the shore är helt fantastisk! Hade inte läst någonting av Murakami innan denna bok och förstår nu varför han är så uppmärksammad och omtyckt. Ser redan fram emot att läsa fler av hans böcker.

2007-12-06 @ 12:23:37
URL: http://koksilasten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback