My Neighbor Totoro

Fram till runt klockan sex  var denna dag inte min bästa, allt kändes knöligt och jobbigt och jag behövde duscha! Gick ut och joggade först, inte det minsta kul, bara jobbigt och dammigt. Någonting var jag tvungen att göra av dagen! Det slutade med att jag tvingade med min syrra på bio, vilket inte var så svårt. Vi var tvungna att åka till Astoria på söder, för det är bara där den filmen jag ville se gick, tror jag i alla fall. Filmen jag ville se var My Neighbor Totoro av Hayao Miyazaki.
Filmen var mest söt! Jag satt och log nästan hela filmen igenom. Jag fick nästan tårar i ögonen bara av att den var så söt och barnslig! Precis som Spirited Away vet man inte vad som är verklighet och inte. Och Totoro var precis som min katt Lurven! :D Nästa gång Björn kommer till Stockholm ska jag gå och se den igen med honom, om den fortfarande går då (:

image16

Kommentarer
Postat av: Nergårds-Emma

Tack för tipset om Spirited Away! Jag ska genast försöka se den också.

Postat av: aenigma

Ohh, jag är såå svag för söta och bra gjorda japanska/asiatiska filmer. Så himla fina kan de vara. Spirited Away är jag helt förtrollad i! :D

2007-05-11 @ 16:49:43
URL: http://aenigma.blogg.se
Postat av: Julia

Vilken tuff bild:) Kram

2007-09-07 @ 21:01:40
URL: http://bagladies.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback