What came first, the music or the misery?

Jag är ett förvirrat och nyvaket barn. Jag har precis käkat min frukost och nu dricker jag te, i bakrunden spelas diverse musik på iTunes. På senaste tiden har jag upptäckt massa ny bra musik! Dels har jag geekat bibliotekens musik dels bytt blandskivor. Visserligen var det ett tag sedan jag bytte blandskivor, men jag kan ändå säga att de är väldigt bra och väldigt uppskattade av mig.  
I skolan är det nu sista proven och inlämningarna för terminen som ska avklaras. Det skulle sporra vissa att verkligen plugga ordentligt, men inte mig, jag är så skoltrött.
Jag tror det har lite att göra med att jag och Björn gjort slut, den delen att jag nu är ensam, s.k. singel. Jag och Björn är fortfarande vänner och att göra slut var något vi båda ville. Efter att ha varit ihop med någon så länge som jag var tillsammans med Björn lämnar efter ett tomrum, det är nästan oundviktligt. Man känner av det när man ska sova. Mitt i bröstkorgen så känns det som en svart varelse som gör ont och ser till att du håller dig vaken. Den finns där för stressen och förvirringen också. Jag tror det är därför jag sover så lite på veckodagarna, jag lägger mig så sent som möjligt då jag är jättetrött så jag ska slippa det där som gör ont. Och nu vet hela världen hur jag egentligen mår.
Vem räddar mig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback