"Har du kollat internet?"

Åhh! Jag som hade sett fram emot svenska lektionen i onsdags! Veckan innan hade jag fått beröm för recensionen jag hade skrivit om boken Populärmusik från Vittula, men hon var inte klar med bedömningen. Och när jag frågar henne i onsdags om hon hade bedömt den än, så frågade hon direkt "Har du kollat internet?" och jag blev helt paff! "Va!? Nej?!" Jag har aldrig råkat ut för det här tidigare! Blev helt chockad, hon visade några meningar i min recension och sa att dem var alldeles för vuxna och passade bättre in i en recension i någon dagstidning. Okej, men är inte det bra? Det är mitt sätt att skriva på. Min förra lärare uppmuntrade oss att använda synonymordböcker och hela tiden lära oss att använda nya och lite svårare ord av vana! Jag känner mig dessutom trygg att skriva som jag skriver, ska man behöva begränsa sig så att det inte låter "för vuxet"?
Visst, jag hade kollat internet, men inte av det skälet att jag behövde argument eller åsikter till recensionen, det hade jag redan. Jag ville se hur en recension var uppbyggd, har inte skrivit en sedan 5:e klass. I 6:an till 9:an gjorde vi bara analyser och reflektioner, inte en enda recension!
Var typ deppad och förvirrad hela dagen efter det där, undrar hur det går
Lägger upp recensionen så alla kan läsa, är faktiskt väldigt nöjd själv (:

*Här i bloggen orkar jag inte skriva så avancerat, skriver mest för att det är kul.*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback